heh


Bismillah. 🙂

 

Puas memerah idea nak tulis ape untuk next entri. Tetap tak kunjung tibe. Sesungguhnya pergelutan emosi malas itu maha dahsyat. Entri paling sket yang dihasilkan pada bulan lepas. Heh.

 

Atau mungkin segala idea, rasa dan jiwa sudah terlekat di ‘jantung’ kicauan twitter dan juga kilauan ‘optic’ Instagram. *FB sudah dilupakan sebab tahu ada peminat stalk tegar di situ. =P

 

Hanya sepantas 2 saat, saya dapat kongsikan apa yg terbuku di hati. Erk, walau dikatakan hanya syok sendiri sebab takde sape yang baca atau hanya beberapa orang follower yang setia rajin nak scroll down TL.

 

#Sadis

 

Babai.

 

Untuk adikku Firdaus yang melanjutkan pelajaran ke KUIN. ^^

 

Well, kalo korang nak tahu betapa menggelabahnya Mama nak benarkan Firdaus sambung kat situ. Baru je beberapa minggu pertukaran kerajaan di Kedah, isu KUIN terus bergolak.

 

Banyak laporan akhbar dan cakap-cakap orang ramai tentang pembubaran KUIN. Banyak sebab di bentangkan. Tak cukup bajet nak bayar gaji pensyarah la, tak cukup kakitangan la, tak itu dan tak ini.

 

Last skali, Mama call sendiri pihak KUIN. Dan ternyata.. Ceh. Takde pape yang berlaku. Mungkin ada tapi tak se hevoke propaganda media.

 

Dan pergilah beliau pagi ini untuk mendaftarkan diri.Doakan kesejahteraan beliau di sana. Good luck dude! 🙂

 

Isu GLOBAL

 

Syria dan Mesir. Saya masih sedang scrolling down dan cuba faham apa yang terjadi. Okey saya mulakan dengan isu Syria.

 

Saya akui saya tidak banyak share atau bercakap lebih mengenai isu Syria sama ada di FB, Twitter dan apatah lagi Insta. Gara-gara sedang meneliti beberapa perkara yang sudah banyak saya ketinggalan.

 

Isu Syria yang mana kita tahu pertembungan antara dua mazhab yang sedang bergolak. Itulah yang di uar-uarkan. Namun, ada satu tulisan yang telah merobah fikiran saya untuk lebih jauh memandang perspektif yang agak berbeza.

 

Iaitu tulisan daripada Tuan Guru Haji Hadi. Okey saya tak nak mengulas isi kandungan tulisan itu memandangkan saya SEDANG mencari. Heh.

 

Di tambah dengan sedikit bacaan dalam buku Pasca Arab Spring (dan belum dihabiskan lagi. Haha) berkaitan dengan ‘agenda kuasa kaburi isu di Syria‘.

 

Jadi, kesimpulannya saya masih kurang jelas sebenarnya apa yang di mainkan oleh pihak-pihak tertentu mengenai isu di Syria. Sebab itulah saya sengaja tahan diri saya daripada update sesuatu isu yang mana saya sendiri kurang jelas mengenainya. ^^’

 

Isu di Mesir pula. Ok yang ni sedikit jelas. Dan saya berani untuk share dan luahkan seciput pendapat.

 

*maaf lah saya ni jenis loading sket. Buffering pun bleh jugak. #Peluh

 

Saya sekadar tulis apa yang saya tahu dan pastinya ia bukanlah satu sharing yang kritikal lah. Yang tu bleh jenguk blog mereka-mereka yang lebih pakar. 😀

 

#Ringkas. Ia mengenai pergelutan antara pihak pro Hosni Mubarak (ex presiden Mesir) dengan pro Dr Morsi. Atau lebih senang nak faham pertembungan antara sekular dengan islam.

 

T..T Sekadar ringkasan yang seciput. Heh. Yeah sangat krisis untuk saya tulis sebab saya kekurangan bahan bacaan. Meh.

 

Baiklah. Korang boleh lah mula menggodek-godek pakcik Google untuk info yang lebih kenyang informatifnya. 😀

 

 

Ingatilah wahai kawan,

 

“Barangsiapa yang tidak mengambil tahu hal orang Islam yang lain, maka bukan dari kalangan KAMI”

-Sabda Rasul-

 

 

Okeylah. Kita stop di sini. Idea dah meleset. =..= Assalamualaikum.

 

 

Leave a Reply

