Saya EGO


Assalamualaikum.

Bismillahirrahmanirrahim.

Buat pertamanya, maafkan saya ye Pak Lelabah kerana merosakkan sedikit sesawang kamu. Hehe

Saya nak menulis hari ini.
Mungkin saya mengalami kemarahan yang dasyat dalam diri.
Maafkan saya.
Saya nak membebel sekejap!

Mintak mata dan telinga kalian baca dan dengar baik-baik!

1

2

3

ACTION!

***************************************

Saya EGO.

Tajuk hangat kali ini.

Pernah juga saya menaip terus dalam status update di laman buku saya mengatakan saya EGO. Seperti biasa, belambak komen yang masuk.

Ada yang komen, ‘Rendahlah hatimu untuk Allah .. ‘
Ada juga yang komen, ‘Okey, noted!’
Ada komen juga, ‘Perasaan EGO hanya akan binasakan diri sendiri..’

Saya tak kisah dengan komen yang di berikan. Saya cuma memerhatikan bagaimana CARA seseorang itu melontarkan komen kepada si Ego.

Kamu rasa dengan cara yang keras, orang yang EGO atau berhati keras dapat terima apa yang akan kamu katakan?

Untuk pengetahuan sumee!! (take note)

Sedari awal, saya memang dilahirkan dengan berhati KERAS.
Mama saya tahu itu.
Adik beradik saya juga.
Datuk nenek saya tidak ketinggalan.
Malah sepupu sepapat pun.

Bila saya KERAS?
Apabila ada argument kepada apa yang saya rasa.

Saat itu, hanya INI yang akan berlegar dalam minda saya ..

‘Siapa KAMU untuk argue apa yang saya rasa?’

‘KAMU tidak berada di tempat saya, jadi, kamu tak kan pernah rasa apa yang saya rasa.’

Dan cukuplah saya membuat kesimpulan yang KAMU bukanlah seorang pendengar yang baik. =)

Itu saya.
JIWA sang pemberontak!

Fahamilah!
Semakin ditundukkan dengan KERAS, semakin saya mengERAS!

Huh!

Okey .. TAREK NAFAS dalam2, dan lepasssss ..

_____________________________________________________

[KEMBALI TENANG]

Err, apa motif saya karang benda ni?

Oh, sekadar ingin kalian tahu, saya juga mempunyai perangai yang teruk! Malah busuk! 😦

Bahkan jangan expect yang saya seorang lemah lembut lagi gemalai.
Tidak! bukan itu saya!

[ Tarek nafas balek dan hembuusss .. ]

Selain pada itu,

Saya juga berkeinginan untuk memberi tips bagaimana cara kalian untuk merendahkan ego saya. ngeee πŸ˜€

Senang bagai memetik jari kelingking,
GUNA SAHAJA pendekatan REVERSE PSYCHOLOGY.

Saya yakin, bukan saya sahaja yang bersifat sebegitu.
Mungkin kalian pun juga dan turut rasa apa yang saya rasa. Kan? Hehe

Andai saya KERAS, kalian LEMBUTkan.
Seperti aje AIR TERJUN dan BATU-BATUAN di celahnya. πŸ™‚

Heee..

Senangkan? =)

—————————————————-

Bicara saya yang EGO :

Walaubagaimanapun EGO saya hanya VALID kepada apa yang saya rasa. Bila mana ia berkaitan dengan suatu hujah malah ia bertentangan dengan KEBENARAN, EGO ini automatik di hapuskan dalam diri saya.

NOKTAH.

P/S : Okey, Pak lelabah. Anda boleh sambung kerja anda. πŸ™‚

Leave a Reply

