tata SEM.. T.T


Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdululillah dan selawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. serta ahlul bait baginda. πŸ™‚

Mood : tengah boring
Masa : dalam kul 3 petang.

Ada 10 hari lagi semester ni dah nak break!
wow, nampaknya saya dah besar!

waktu doulu-doulu datang puncak alam,
nerd je.
smart.
rajin.
baik.
solehah.
nak senyum pun malu-malu.

sekarang di puncak alam,
dah tak pok.
comot.
nakal.
rock.
senyum dah macam tak nak senyum.

hehe.. πŸ˜€

sebab kenapa?
saya dah start boleh adapt dengan kehidupan di sini.
dah mula nak tunjuk ‘taring’. (walaupun saya takde taring!)
dah mula kenal sikap3 kawan3.
kawan3 pon dah mula kenal sikap saya.

hm.
saya ada sedikit gambo nak kongsi sepangjang semester saya dok sini.

suci je nampak muka waktu ni. πŸ™‚

ni waktu saya semester satu.
maseh dalam peringkat mengenal hati budi masing-masing.
satu-satunya group mengumpul semua dak-dak laki.
11 lelaki and the rest perempuan. πŸ™‚

yang ni pulak.

Ouh, yang ni maseh lagi ayu. πŸ˜›

Ni gambo waktu saya semester dua.
ni dah ilang duo orang.
budak laki.
sedih la jugak. 😦

waktu ni, dalam lab.
sambil tunggu lecturer kami masuk, seperti biasa amik peluang yang ada. hehe.
semester ni la banyak sangat dugaan.
huh, i fail to perform well in my study.
kalau kalian nak tao, ramai yang ‘jatuh’ pointer untuk semester ni.
taktao la kenape.
manyak main kot?

yang ni yang terbaru.

ha, dah nampak 'rock' sket. tapi sket je lah. πŸ™‚

gambo ni di tangkap waktu last kelas bel kami bersama En Hanis.
satu-satunya lecturer kami yang teramat berjiwa seperti kami. πŸ™‚
hm. first time kami dapat buat jamuan sekali.
baru tao, rupa-rupanya, budak3 laki-laki ni boleh harap la jugak. *ops, hehe!

semester yang paling banyak subjek.
dan yang paling rileks.
dan yang paling cool.
dan saya menunggu ia melabuhkan tirainya. hoho.

_________________________________________________________________________________________________-

segala episode yang telah saya lalui,
satu je saya sematkan dalam hati.

Tarbiah itu Indah!

Sabda Rasulullah S.A.W. :

“Tarbiah yang paling baik, adalah tarbiah daripada tuhanku kepadaku..”

dan saya yakin.
UiTM la tempat tarbiah yang telah khusus Allah sediakan untuk saya. πŸ™‚

Namun, dalam pasca serba moden.
ketika yang HAK dan BATIL di gaul rapi ibarat doh yang kembang jitu.
bukan semudah itu untuk THABAT dalam perjuangan.
dan TAJARUD dalam pendirian.

fahami lah kata-kata ini :

“Muslim yang berjaya mencapai tahap ihsan dalam beragama ialah Muslim yang memiliki hanya satu wajah. Tidak kira sama ada ketika bersendirian ataupun di tengah-tengah khalayak insan, perwatakannya tetap berTuhan. Dalam keluarga, dalam syarikat, dalam masyarakat, dia tidak perlu mengelirukan kawan atau lawan, kerana menjadi hamba yang berTuhan tidak pernah memenatkan..”

point nye : menjadi CERMIN kepada islam itu adalah matlamat saya.

are u dare to join with me? πŸ™‚

3 comments

Leave a Reply

