wo ai ni! :)


Assalamualaikum w.b.t.

Sobahanal Khair!
Sobahannur!

kaifa halak?
Alhamdulillah bikhoir.. πŸ™‚

entry kali ni saya nak sentuh pasal cinta!

waaaauuuu..~

tengah-tengah final pun sempat lagi nak tulis tentang ‘CINTA’…?

hehehe. biasalah. selalunya masa ni la idea mengenai CINTA baru datang. *peace!

***********************************************************************************************************

SUATU MALAM.
bersama temanku Uha.

Lia : Uha, saya rasa saya tahula apa itu makna Cinta. Sudah lama saya mencarinya. Sejak semester satu lagi.

Uha : Ye ke?

Lia : Yup. hmmm (sambil tarik nafas dalam-dalam). Hanya orang yang pernah merasai cinta sahaja tahu perbezaan antara cinta dan suka. setuju tak?

Uha : setuju-setuju. (dengan pantas menjawab)

Lia : Kalau kita suka kan seseorang tu, pasti ada SEBAB kenapa kita suka kan dia. Contohnya, kita suka dia sebab dia baik, kita suka dia sebab dia peramah. Tapi bila kita cintakan seseorang tu kita tak tau dan tak boleh nak describe area mana yang kita cinta.

Uha : betul tu. Kalau kita cinta kan seseorang tu, kita dapat terima baik dan buruk dia. Even benda yang kita benci sekalipun, kalau dia buat, kita boleh terima.

Lia : aishh. bunyi macam pelik je. Awak rase jugak ke ‘feeling’ tu?

Uha : (muka merah) hehe.

*********************************************************************************************************

Are u guys get my point..?

πŸ™‚ Cinta adalah satu perkara yang tak bersyarat. dan yang paling penting ia adalah SUCI.

status seorang sahabat :

hanya orang yang pernah merasakan ‘cinta’ sahaja mampu mengenal apa perbezaan antara Cinta dan Suka.
Samalah, hanya orang yang pernah merasakan gula sahaja mampu mengenal apa itu perbezaan antara gula dan garam.
Hmm. saya rasa saya rasakan itu.

*alhamdulillah, Allah hiaskan saya dengan sifat MALU. πŸ™‚

Sambungnya lagi. :

dan apabila Allah mencampak rasa CINTA itu ke dalam hati saya,
barulah saya tao,

Mengapa sedemikian Allah terlalu cintakan hambaNYA,
walaupun KITA maseh ingkar akan suruhanNya.
kerana CINTA adalah sesuatu yang TAK bersyarat.
dan Dia menyintai hambaNya lebih dari segala-galanya.

sesungguhnya Kasih SayangNya melebihi KemarahanNya.

*Allahurobbi, hebatnya makhlukMu yang bernama Cinta. πŸ™‚
credit to Allah : thanks to YOU because non stop LOVING me, eventhough I never love U. (and I start to love YOU)

_______

seperti juga Rasulullah S.A.W.
cintanya kepada Ummatnya saling tak tumpah.
sehinggakan nama umatnya maseh terpaut di bibir baginda walau dirinya sudah di ambang maut!

mengapa baginda S.A.W. terlalu cintakan kita?
walhal antara kita dan baginda tidak pernah bertemu.

malah sanggup ‘menyimpan’ satu doa yang paling mustajab,
hanya untuk memberi SYAFAAT untuk kita suatu hari nanti.

satu je jawapannya.

kerana CINTA itu tak bersyarat!

kerana cinta inilah, baginda sanggup bertahan!
menempuh segala ranjau dan duri.
di sakiti dan lukai.
semata-mata ..

UNTUK MEMASTIKAN ISLAM INI SAMPAI KEPADA UMATNYA!

Allah..!
Rindunya aku kepada dia, Muhammadku wahai Allah.

Perasaan cinta ini, bukan lah satu perasaan yang MAIN-MAIN Allah ciptakan.
Tapi ia adalah satu AMANAH yang perlu di pertanggungjawaban.

Mengapa kita sering salah kan FITRAH,
bila timbul isu COUPLE?

*take note that : couple is HARAM.

sedangkan si pembawa fitrah itu yang melakukannya.

FITRAH dan cinta itu tak pernah salah.
yang SALAH, adalah kita yang si pembawa fitrah.

==============================================================================================================
ingatkah kalian mengenai surat cinta Allah :

‘ Maka (lalu) diilhamkannya (oleh Allah jalan-jalan) kejahatan dan (jalan-jalan) takwa. Sungguhnya telah mendapt kemenanganlah orang yang membersihkannya (dari pada segala dosanya). Dan sungguhnya mendapat kerugianlah orang yang mengotorinya (dengan maksiat). ‘
===============================================================================================================

DUA jalan sahabat-sahabat!
antara INGKAR atau TAKWA.

pilihlah ke mana kamu hendak bawa perasaan cinta kamu itu.
kamu berhak melakukannya.

tapi ingat!

segala-galanya akan diminta pertanggungjawaban.

πŸ™‚

*******************************************************************************************************

credite untuk si dia :

err.. RESERVED?


Aku sengaja DIAM,

TAK menampakkan diri agar engkau benar2 menemukanku dalam cahaya sujud istikharah cintamu….

Aku lebih memilih …
menunduk MALU, daripada menatap mata binarmu
Kerna aku takut dapat memudarkan cahaya imanku…

Aku lebih suka KAU diam tak menyapa ku, kerna ku takut terbuai dalam sapa manismu…

Akan ku jaga hatiku..
Ku teguhkan imanku
Hingga kau jemput aku dgn lafadz ijabmu~ πŸ™‚ ngeh-ngeh-ngeh.

3 comments

  1. salam..,, cikk.. ad sore ny.. dye bru dlamun cnta la
    katekn..not me but my lalaala..
    jd,,aku napoks kalut jah stiap hr bdok tuw..sian jugak aku tngok..
    *ape yang plu aku nsihtkn cuz slame ni dye tade gangguan pasal ne..
    -dye ad jgak tanye psl gewe2..

  2. Best2 am. Tahniah! jalan dakwah yang bijak πŸ™‚ semoga Allah mengurniakan penyejuk mata yang soleh kepada am. πŸ™‚

  3. salam.
    Ooo.
    biasa doh usia hop tgh nok matang.
    pesan kat dia,
    abai atau hiraukan perasan tu.
    lama-lama dia akan hilang sendiri.

    sbb mungkin prasaan yang dia lalui skrang ni bukan lah cinta.
    so, dont waste ur time because of that.

    tumpukan apa yang perlu di tumpu.. πŸ™‚

Leave a Reply

